Er zijn tegenwoordig ook veel boekhoudprogramma’s die werken in de cloud. Meestal wordt de keuze bepaald in overleg met de boekhouder, maar is die wel nog up-to-date met de meest recente technologie?

Als je nog facturen afdrukt om naar een boekhouder te brengen, weet dan dat dezelfde input daar nogmaals gebeurt en er efficiëntere (en dus goedkopere) tools bestaan waarbij de klant en boekhouder digitaal verbonden zijn.

Dit zijn alvast vragen die je jezelf moet stellen:

  • Over hoeveel facturen per maand gaat het?
  • Hoeveel tijd kan je er zelf aan besteden?
  • Wil je ook de facturen automatisch laten genereren?
  • Hoe vaak moet je aankoopfacturen inscannen of doorsturen?
  • Hoe frequent en gemakkelijk wil je kleine uitgaven registreren, zoals bvb. een restaurantticket?
  • Wil je ontvangen betalingen ook rechtstreeks bij de opvolging van de facturen zien staan?

Om tot een selectie over te gaan, moet je er ook rekening mee houden dat niet elk pakket compatibel is met de Belgische boekhoudstandaarden.

Wil je de boekhouding volledig uitbesteden, dit kan ook uiteraard… Het voordeel is dat je veel tijd bespaart, het nadeel is dat het veel geld kost en je niet altijd de vinger aan de pols houdt. Veel software regelt alles tot en met de facturatie en vervolgens neemt de boekhouder over…

Veel vragen en keuzes dus… graag eens een demo van de mogelijkheden?

 

Contacteer ons