CRM

CRM of Customer Relationship Management heeft als doel de klanten en potentiële klanten op een gestructureerde manier in kaart te brengen en op te volgen. Momenteel doe je dit misschien in een contactenlijst in Outlook of gewoon in Excel, maar gespecialiseerde CRM pakketten gaan een stuk verder qua mogelijkheden.

Waarmee kan een CRM pakket je helpen?

  • Het overzichtelijk bijhouden en doorzoekbaar maken van alle gegevens van klanten en leads
  • Doordat alles in de cloud gebeurt kan je gemakkelijk samenwerken met collega’s zonder dubbele input of gegevensconflicten
  • Het verkoopproces begeleiden waarbij alle mogelijke interacties overzichtelijk worden weergegeven: van mails, telefonisch contact, bezoeken tot offertes en bestelbonnen, alles op één plaats.
  • Gebruik van gedetailleerde rapporten om de verkoopprocessen of marketinginspanningen te verbeteren

Een eenvoudig CRM systeem is snel opgezet, maar zal onmiddellijk tijdswinst en minder gemiste opportuniteiten opleveren

CRM is niet enkel een tool, maar ook een manier van werken en een cultuur die moet overgenomen worden door iedereen in het bedrijf. De klant komt centraal te staan en hiervoor moeten sommige werkwijzes herbekeken worden. Een voorwaarde is wel dat je de juiste software gebruikt om deze transformatie tot een goed einde te brengen. Ook voor dit soort software is het aanbod eindeloos, zeker in de cloud.

Nextdoor IT Consultancy is onder andere partner van Teamleader Focus, een toonaangevende Work Management Tool.

Vraag gratis een demo aan van Teamleader Focus door hier te klikken.

Wil je op basis van jouw profiel de mogelijkheden eens samen verkennen?